Vybrané digitální nástroje nejen ve výuce cizího jazyka – webinář (3. a 10. 4. 2025 v čase 15.00 – 18.30 hodin)
Akreditace MŠMT č.j.: bez akreditace (akreditace průběžného vzdělávání zrušena od 1. 9. 2023)
Délka programu: 8 hodin
Forma programu: webinář online
Lektor: Mgr. et Mgr. Tomáš Botlík Nuc
Cena: 2 100 Kč
Anotace: Účastníci se v rámci webináře seznámí s aktuálními digitálními nástroji (virtuální kolaborativní nástěnky, kvízové a testovací nástroje), které lze využít ve nejen výuce cizích jazyků na základních a středních školách. Účastníci získají znalosti o aktuálních nástrojích (např. BookWidgets, ActionBound, Padlet, Wizer.me, Classroomscreen), seznámí se s vybranými prostředími pro tvorbu interaktivního výukového obsahu a s vybranými již vytvořenými obsahy, prakticky si vyzkouší práci s vybranými digitálními nástroji. Každý účastník získá soubor dovedností, díky kterým bude schopen jím zvolený nástroj implementovat do své výukové praxe. Většina příkladů bude orientována na německý či anglický jazyk, kurz je však vhodný pro vyučující všech cizích jazyků. Jedná se o blok 2 čtyřhodinových webinářů, mezi nimi budou mít účastníci možnost si vybrané nástroje vyzkoušet ve výuce a následně jejich možnosti využití reflektovat a sdílet s ostatními účastníky.
Obsah: Obsah
- Role digitálních technologií ve výuce cizího jazyka
- Virtuální kolaborativní nástěnky (např. Padlet, Classroomscreen, Collboard, Miro)
- Vybrané kvízové a testovací aplikace (např. LearningApps, Kahoot, Mentimeter, Quizezz, Quizlet, Wordwall, Nearpod, ActionBound, BookWidgets, Canva, Genial.ly, Miro, NearPod, EdPuzzle, Wizer.me)
- Tvorba a testování využití vybraného nástroje
- Reflexe vlastní tvorby a využití digitálních nástrojů ve výuce
- Hodnocení a možnosti využití již vytvořených materiálů ve výuce cizího jazyka
Absolvent semináře
- umí využít alespoň 5 digitálních nástrojů během své výuky;
- orientuje se v informačních zdrojích a inspirativních materiálech v oblasti digitálních technologií, které může využít pro sledování aktuálních trendů;
- navrhne konkrétní využití alespoň jednoho nástroje pro alespoň jednu vyučovací jednotku.